morotsblugg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna - 31 oktober 2011 10:20

Ja, hah. Fast jag har vart vaken ett tag men ändå.

Idag är jag ensam hemma och ska göra en del. Mest fota och kanske baka något.

Men jag hade inte tänkt att göra ett så långt inlägg, nu ska jag äta frukost och vi ses sen!

 

Av Hanna - 30 oktober 2011 15:26

Japp, här kommer en steg för steg beskrivning hur du gör dessa spindelnäts naglar :

1.

Börja med att måla nageln helsvart.

2.

Sen tar du vitt nagellack och gör två runda ringar med ganska stort mellanrum. Använd en smal pensel eller en tandpetare.


3.

Sen gör du smala streck inifrån och ut. Smälter linjerna ihop kan du använda snart nagellack imellan.

4.

Sen kan du ta lite ''blod'' på för att göra naglarna lite läskigare!



KLART!

Hoppas ni vill testa detta!

        



Av Hanna - 30 oktober 2011 10:31

Hej på er!

Igår hann jag inte blogga. Så jag skriver om gårdagen idag istället :)

Först så städade jag mitt rum, var skönt att få det rent och städat.

Sen drog jag till Moa, min underbara kompis.

Vi fotatde, pratade och hade det allmänt mysigt.

På kvällen var vi hos mormor och kollade på fotboll, för vi hade inte den kanalen. Sen fick man komma hem och sova :)

Jag fotade med Moas systemkamera :)

       




 

Och så mina halloween-naglar jag gjorde i fredags :)


Men annars idag ska jag och träna med pappa och Axel och i kväll ska jag ha drillkonsert!

Hej då!

   

Av Hanna - 28 oktober 2011 18:41

Ja! Nu är det äntligen lov. SOM VI HAR VÄNTAT!

Idag har det vart fredag (yesbox) med svenska, matte, engelska, musik och so i skolan. Efter skolan åkte jag mamma och mormor till stan. För mamma skulle klippa sig, så jag passade på att kolla lite affärer och så köpte jag det här:

Svarta byxor med hög midja från Vero Moda och linne från KappAhl.        

Men nu är jag hemma och nu ska jag fixa naglarna!

Hej då!

 

Av Hanna - 25 oktober 2011 15:46

Tjabbadadoooooo!

Visste ni en grej? Jag var i skolan idag (a)

Vilken överrasking... Phfft.

Inget nytt idag. Helt vanliga ämnen. Ifall det finns några ovnaliga nudå :3

Fast nu är jag hemma och det är skönt. Jag lyckades iallafall, efter, tja lite knäppheter fixa mig en varmoboy och macka!

Fast nu ska här göras läxor och sen ska jag på orienteringsträning!

Puss

 

Av Hanna - 24 oktober 2011 17:58

   

(Klicka för större bilder)

Varit ute och fotat mammas eller pappas gamla Nikon-systemkamera. Tyvärr är den inte digital, alltså med film.

Annars idag har jag vart i skolan. Engelska, svenska, matte, SO, slöjd och spanska.  På spanskan träffade jag Isabel, som för övrigt är en underbar person <3

Nu är jag hemma, men snart ska jag packa till innnebandyn.

Puss och hej då!

   

Av Hanna - 23 oktober 2011 20:16

Hah, fail rubrik...

I alla fall, här har ni mina naglar just nu. Typ sportigt med glitter på. Haha. Så aknske ni lägger märke till min extreeeeeeeeeeemt snygga nagelfil jag håller i. Japp så är det!

Nu ska jag käka kvällsmat och sen ska jag kolla på tv och sen ska jag sova!

HEJ DÅ!

Edit: Det är något fel på bloggplatsen. Därför ser det lite konstigt ut...

       

Av Hanna - 23 oktober 2011 16:00

        Måste verkligen ha en sån!

 

Sök i bloggen

Presentation


Är då en tolvårig tjej vid namn Hanna som bloggar här! Bloggar mest om mitt liv. (Foto, naglar, baka och min vardag i allmänhet) :)
Bilden har min underbara Moa tagit. HON ÄR BÄST PÅ ATT FOTA OKEJ?

FRÅGA MÄJJ!

6 besvarade frågor

Länkar

Fototips :)

 

Jag delar gärna med mig av mina bästa fototips, skicka det bara som fråga så svarar jag :) 

 

Jag kanske också ska tillägga att det är copyright på mina bilder.  Alltså får du _INTE_ kopiera mina bilder!

 

Tips 1: Autoläget är faktiskt väldigt bra!  Underskatta inte det :)

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards